Bedste rejsetid
Indonesien strækker sig over Ækvator og har derfor et tropisk klima. Temperaturerne svinger ikke meget fra ø til ø, og den store forskel i klimaet er regnsæsonerne og regnmængderne. Luftfugtigheden er generelt høj hele året, men falder typisk en del, jo højere op i bjergegnene du kommer.
Indonesien har ikke fire årstider, ligesom vi kender det fra Europa, men i stedet to sæsoner: tørsæsonen og regnsæsonen. Det er dog forskelligt, hvilke måneder disse sæsoner strækker dig henover, afhængigt af hvilken ø du befinder dig på.
Bali (Munduk – Lovina – Ubud – Sanur):
Bali er en meget grøn og frodig ø. Der falder sjældent regn i dagtimerne, men i stedet falder regnen typisk som heftige, kortvarige regnskyl om aftenen eller natten. Som følge heraf er der altid mange solskinstimer – også i regnsæsonen.
Tørsæsonen ligger fra april til september.
Regnsæsonen ligger fra oktober til marts.
Vejrstatistik for Bali: | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 30 | 30 | 31 | 31 | 30 | 30 | 29 | 29 | 30 | 31 | 31 | 31 |
Gennemsnitlig min. temp. | 24 | 24 | 24 | 24 | 23 | 23 | 22 | 22 | 23 | 23 | 23 | 24 |
Nedbør mm | 328 | 261 | 225 | 117 | 107 | 90 | 119 | 53 | 116 | 173 | 187 | 258 |
Gennemsnitlig havtemperatur | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 28 | 27 | 26 | 27 | 28 | 29 | 29 |
Java (Yogyakarta – Bromo – Kalibaru – Banyuwangi):
Tørsæsonen ligger fra maj til september. I denne periode er dagene varme, tørre og med masser af solskin.
Regnsæsonen ligger fra oktober til april. I det østlige Java falder der mindre regn end i de vestlige regioner. I denne periode falder regnen gerne sidst på eftermiddagen i form af heftige byger, der typisk varer et par timer.
Vejrstatistik for Yogyakarta (Centraljava): | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 29 | 29 | 29 | 31 | 30 | 30 | 29 | 30 | 31 | 31 | 30 | 29 |
Gennemsnitlig min. temp. | 22 | 22 | 22 | 22 | 22 | 21 | 21 | 21 | 22 | 22 | 22 | 22 |
Nedbør mm | 353 | 335 | 310 | 211 | 127 | 89 | 41 | 25 | 30 | 94 | 229 | 340 |
Sumatra (Medan – Bukit Lawang – Berastagi – Samosir – Tobasøen):
Sumatra er Indonesiens tredje største ø med ækvator lige i midten, og de to sæsoner er derfor også forskellige afhængigt af, om du befinder dig i den nordlige eller sydlige del af øen. På trods af de to sæsoner er temperaturen meget jævn og der er mulighed for regnbyger året rundt.
Tørsæsonen ligger fra maj til september. På den nordlige del af øen og i de nordliggende jungleområder, er temperaturerne generelt lidt lavere end på den sydlige del, men temperaturerne er stadig højere i tørsæsonen end i regnsæsonen.
Regnsæsonen ligger fra oktober til april. I det nordlige Sumatra falder der mest regn fra start oktober til januar, mens der i syd falder mest regn fra start november til slut februar.
Vejrstatistik for Medan (Nordsumatra): | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 32 | 32 | 33 | 33 | 33 | 33 | 33 | 33 | 32 | 32 | 31 | 31 |
Gennemsnitlig min. temp. | 22 | 23 | 23 | 24 | 23 | 24 | 24 | 23 | 22 | 23 | 23 | 23 |
Nedbør mm | 92 | 115 | 97 | 157 | 178 | 147 | 167 | 185 | 263 | 387 | 253 | 228 |
Komodo Nationalpark (øerne Flores, Komodo Island og Rinca Island):
Komodo øerne er udlagt som nationalpark og består af mange forskellige øer. De to mest kendte er Komodo Island og Rinca Island, samt den lidt større ø Flores, hvor de fleste hoteller og resorts ligger. Ligesom i resten af Indonesien har Komodo Nationalpark to sæsoner:
Tørsæsonen ligger fra april til oktober, og der kan i perioden blive så tørt, at der er vandrestriktioner for at bevare området. Derudover er luftfugtigheden i perioden også utrolig lav.
Regnsæsonen ligger fra november til marts, og der falder mest regn i januar og februar. I hele perioden regner det typisk i et par timer om morgenen samt et par timer sidst på eftermiddagen, mens solen kun skinner et par timer i løbet af dagen.
Vejrstatistik for Labuhanbajo (Flores): | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 31 | 32 | 32 | 32 | 31 |
Gennemsnitlig min. temp. | 21 | 21 | 21 | 20 | 20 | 19 | 18 | 18 | 19 | 20 | 21 | 21 |
Nedbør mm | 396 | 361 | 310 | 154 | 120 | 51 | 28 | 29 | 45 | 99 | 193 | 298 |
Gili Trawangan (Gili Islands):
Gili Trawangan ligger øst for Bali og er en del af øgruppen Gili Islands. Selvom sæsonerne på Gili øerne er de samme som på Bali, kan det sagtens regne og være overskyet på Bali, mens der er solskin fra en skyfri himmel på Gili Trawangan.
Tørsæsonen ligger fra april til oktober, hvor august gerne er den tørreste måned. Især i denne periode er forholdene for snorkling og dykning optimale, da sigtbarheden i vandet er på mindst 30 meter.
Regnsæsonen ligger fra slut oktober til marts, hvor januar er den vådeste måned. Sæsonen byder normalt på regn om eftermiddagen, og klar himmel resten af dagen.
Du skal være opmærksom på, at Lombokstrædet, som du skal igennem, når du sejler mellem Bali og Gili Trawangan, kan være barsk at passere i månederne januar/februar og juni/juli. Tillader vejret ikke sejlads, aflyses færgen af sikkerhedsmæssige grunde. Dette sker i gennemsnit en til to gange om året, og drejer sig oftest om en til to dage ad gangen.
Vejrstatistik for Gili Trawangan: | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 30 | 30 | 30 | 31 | 31 | 30 | 30 | 30 | 31 | 31 | 31 | 30 |
Gennemsnitlig min. temp. | 22 | 22 | 22 | 21 | 21 | 20 | 19 | 19 | 20 | 21 | 22 | 22 |
Nedbør mm | 358 | 297 | 245 | 117 | 107 | 53 | 58 | 38 | 37 | 97 | 152 | 246 |
Gennemsnitlig havtemperatur | 29 | 29 | 29 | 29 | 28 | 28 | 27 | 27 | 27 | 28 | 29 | 29 |
Lombok (Senggigi):
Lombok ligger øst for Bali og som nabo til øgruppen Gili Islands, og sæsonerne er derfor stort set ens. Temperaturerne er stabile året rundt, men vil du besøge højlandet, kan det hele året være køligere om aftenen og natten.
Tørsæsonen ligger fra april til oktober, hvor det bedste tidspunkt at besøge øen er fra juni til september. I denne sæson er der masser af solskinstimer, varmen er ikke for intens og der kommer en behagelig brise indover øen.
Regnsæsonen ligger fra november til marts, hvor den vådeste måned er januar. Du kan forvente regnbyger i løbet af morgenen efterfulgt af solskin og en byge eller to igen sidst på eftermiddagen. Temperaturerne er fortsat stabile og der er en relativ høj luftfugtighed i denne periode.
Vejrstatistik for Lombok: | JAN | FEB | MAR | APR | MAJ | JUN | JUL | AUG | SEP | OKT | NOV | DEC |
Gennemsnitlig maks. temp. | 30 | 30 | 30 | 31 | 31 | 30 | 30 | 30 | 31 | 31 | 31 | 30 |
Gennemsnitlig min. temp. | 22 | 22 | 22 | 21 | 21 | 20 | 19 | 19 | 20 | 21 | 22 | 22 |
Nedbør mm | 358 | 297 | 245 | 117 | 107 | 53 | 58 | 38 | 37 | 97 | 152 | 246 |
Gennemsnitlig havtemperatur | 29 | 29 | 29 | 29 | 28 | 28 | 27 | 27 | 27 | 28 | 29 | 29 |
Pas & visum
Som dansk statsborger skal du være i besiddelse af et gyldigt, dansk pas. Passet skal være gyldigt mindst 6 måneder fra den dag, du ankommer til Indonesien.
Som dansk statsborger skal du have visum for at rejse ind i Indonesien. Du kan søge om visum på to måder; enten ved ankomst til Indonesien eller online.
Vælger du at få udstedt visum ved ankomst til Indonesien, skal du vise dit pas og flybillet. Prisen er 500.000 IDR pr. person og betales enten i lokal valuta eller i USD. Det er også muligt at betale med Visa eller Mastercard.
Vælger du at søge om visum online, skal ansøgningen behandles gennem den officielle side Visum til Indonesien. Dette skal gøres tidligst 14 dage før og senest 48 timer før afrejse. Når du er inde på siden, skal du vælge det visum der hedder ”B1 – Tourist (Visa On Arrival)” 30 days, da vores rejser ikke varer mere end 30 dage. Denne type visum hedder også e-VOA (electronic visa on arrival). Hernæst skal du uploade et billede af biodatasiden i dit pas, udfylde en række personlige oplysninger samt ankomstoplysninger og oplysninger om dit ophold i Indonesien. Prisen for e-VOA er 500.000 IDR pr. person og betaling kan ske med Visa eller Mastercard. Efter at have gennemført betalingen, vil dit e-VOA være tilgængeligt. Vi anbefaler, at du printer og medbringer en kopi på din rejse. Bemærk at visummet er gyldigt i 90 dage efter udstedelse.
Reglerne om visum kan du tjekke på Udenrigsministeriets hjemmeside.
Du skal ligeledes udfylde en elektronisk tolderklæringsformular kaldet e-CD, hvilket du kan gøre her. Dette skal gøres 3 dage før afrejse. Når du har udfyldt formularen, bedes du download eller tage et screenshot af QR-koden, som vil blive scannet, når du går gennem immigrationen ved ankomst til Indonesien.
Sundhedsformular
Fra den 27. august 2024 skal du udfylde en elektronisk helbredsformular kaldet SATUSEHAT. Denne kan udfyldes fra 2 dage før din afrejse mod Indonesien, dog senest inden du boarder dit fly. Du kan udfylde formularen her ved at angive en række personlige oplysninger, flyoplysninger og eventuelle sygdomssymptomer. Når formularen er udfyldt, modtager du en stregkode, der indeholder dine helbreds- og rejseoplysninger. Det er vigtigt at gemme en kopi af denne stregkode, da den vil blive scannet ved ankomsten. Ved ankomst vil din kropstemperatur blive målt. Hvis den overstiger 37,5 grader Celsius, vil der blive foretaget yderligere helbredsundersøgelser.
Obligatorisk turistskat på Bali
Fra d. 14. februar 2024 indfører Bali en obligatorisk turistskat, der gælder alle ikke-indonesiske statsborgere. Prisen er IDR 150.000 pr. person. Turistskatten kan betales ved ankomst eller online. Vælger du at betale ved ankomst til Bali, skal betalingen ske ved en af de fem betalingsskranker fra Bank Rakyat Indonesia (BRI), der er opstillet inden, du går gennem immigrationen. Her kan du betale med kreditkort. For at undgå kø og lange ventetider anbefaler vi, at du betaler online, inden du ankommer til Bali. Dette skal gøres via systemet ”Love Bali” på linket her. Efter gennemført betaling vil du modtage en kvittering, som skal printes og medbringes på rejsen, da denne vil blive scannet ved ankomst til Bali.
Rejsedokumenter
Inden afrejse kan du downloade vores App her, hvor du kan finde dine rejsedokumenter og kontaktinformation på TourCompass og vores lokale samarbejdspartnere.
Involverer din rejse indenrigsflyvninger eller speedbåd transfer er det oftest vores samarbejdspartner, som booker og udsteder billetterne, som du får på destinationen af din guide.
Vi anbefaler, at du downloader app’en WhatsApp til din smartphone og tilføjer vores samarbejdspartners telefonnumre. Her kan du gratis sende beskeder og ringe til dem, når du er på wi-fi forbindelse.
Vaccinationer
Vi anbefaler, at du kontakter en speciallæge, din praktiserende læge eller en autoriseret vaccinationsklinik for information omkring vaccinationer. Du kan også læse mere om reglerne for rejsevaccinationer hos Statens Serum Institut.
Vær opmærksom på reglerne omkring gul feber – særligt hvis du rejser ind via et andet land, hvor der findes gul feber. Nogle lande har krav om bevis for gul feber-vaccination ved indrejse. Hav derfor altid dit vaccinationsbevis med dig i håndbagagen, når du rejser.
Få 10% i rabat på vaccinationer
Når du bestiller en rejse hos Tourcompass.dk, kan du få 10% rabat hos følgende vaccinationsklinikker:
- Rejseklinikken.dk, Ordrupvej 60, 4., 2920 Charlottenlund
- Vaccination.dk, Ørestads Boulevard 5, 2300 København S
- Medicinsk Speciallægeklinik, Jens Baggesens Vej 90 B, 8200 Aarhus N
- Danske Lægers Vaccinations Service – flere klinikker i Danmark
På alle hjemmesider kan du bestille tid og få yderligere vejledning om vaccinationer. Ved tidsbestilling bedes du henvise til os, og ved konsultationen bedes du medbringe din ordrebekræftelse, så rabatten kan blive fratrukket.
Rejsebetingelser
Læs venligst vores generelle rejsebetingelser grundigt, da disse er en del af aftalevilkårene i forbindelse med rejser købt hos TourCompass. Rejser købt hos os er omfattet af ”Loven om pakkerejser”.
Klik her for at læse vores rejsebetingelser.
Rejseforsikringer
Vi anbefaler altid, at du har en god rejseforsikring med i bagagen, når du skal afsted på drømmerejsen. Derudover er det også en rigtig god idé at tegne en afbestillingsforsikring.
Klik her for at gå til vores side om forsikring, hvor du kan læse mere om vores anbefalinger.
Valuta, prisniveau & drikkepenge
I Indonesien hedder valutaen indonesiske rupiah (IDR). Du kan finde den aktuelle kurs på indonesiske rupiah her.
Visa og Mastercard kan bruges på hoteller, de fleste restauranter og i butikker, men ikke på små lokale markeder. I alle større byer findes der også hæveautomater, så du kan hæve kontanter.
Få en idé om prisniveauet i Indonesien her.
Drikkepenge er velset, men det er op til dig, om du vil give drikkepenge. Du kan give så meget eller så lidt som du vil. Nedenstående er et vejledende niveau:
- Piccolo: Min. 15.000 Rp pr. værelse
- Stuepige: Min. 20.000 Rp pr. dag pr. værelse
- Chauffører: Min 20.000 Rp pr. dag pr. person afhængig af den leverede service
- Guider: Min. 40.000 Rp pr. dag pr. person afhængig af den leverede service
- Restauranter: På internationale restauranter er drikkepenge ofte inkluderet i prisen, og i så fald vil der stå ”service charge” på regningen. Derfor er der ikke grund til at lægge yderligere. Er drikkepenge ikke inkluderet i prisen kan du selv lægge 5-10%, hvis servicen og maden har været god. På lokale restauranter og gadekøkkener forventes drikkepenge ikke, men du kan lægge nogle småpenge, når du går.
Mad & allergier
På langt de fleste af vores destinationer er vi i stand til at tage hensyn til allergier, samt allergener eller præferencer vedr. mad, dog er det vigtigt, at du oplyser os om dette, når du booker rejsen.
Telefoni, Wi-Fi & elektricitet
Telefon & wi-fi:
Det er dyrt at bruge data og roaming i udlandet, hvis det ikke allerede er inkluderet i dit mobilabonnement. Du kan kontakte dit mobilselskab og høre hvilke services, der er inkluderet i dit abonnement samt hvilke priser, der gælder for dig på udenlandsrejser.
Hvis du ikke allerede har data og roaming, gældende for udlandet, inkluderet i dit mobilabonnement, anbefaler vi, at du bruger wi-fi, når du er på dit hotel eller restauranter. Så kan du ringe og skrive gratis hjem via forskellige tjenester som fx Facetime, Messenger og WhatsApp. Ellers er der også mulighed for at købe et lokalt SIM-kort inkl. data ved ankomst.
Elektricitet:
Indonesien bruger 230 volt. Det er vigtigt, at du medbringer en adapter, da Indonesien ikke har standardiseret stik.
Pakkeliste
Sørg altid for at have alle vigtige og uundværlige ting i din håndbagage. Det gælder f.eks. pas, visum, vaccinationskort, kreditkort, penge, forsikringsdokumenter, rejsedokumenter, computer, mobiltelefon, samt evt. information om din sundhedstilstand og livsvigtig medicin.
Besøg i templer
Når du besøger templer, er der skrappe krav til din påklædning. Du må ikke vise knæ og skuldre, dit tøj må ikke være gennemsigtigt og du skal tage dine sko af.
Indførelse af planteprodukter til EU
Det er ikke tilladt for rejsende at indføre planter, frø, frugt og andre planteprodukter fra rejser i lande uden for EU, uden at disse følges af et plantesundhedscertifikat. Reglerne gælder også mindre mængder af planter og planteprodukter.
Du kan læse mere om reglerne her.
Rejsende med indskrænket bevægelighed
Vi gør opmærksom på, at vores rejser generelt ikke er egnede for bevægelseshæmmede personer. Kontakt os gerne for information om mulighederne i forhold til dine specifikke behov.
Flybilletter
Hos de fleste flyselskaber er flybilletter elektroniske (e-billetter).
Det er vigtigt, at du tjekker dit navn for stavefejl, da dit navn på reservationen skal stå nøjagtigt som i dit pas. Hvis du har rettelser til dit navn, skal du kontakte os hurtigst muligt. Vær opmærksom på, at dette kan medføre et gebyr fra flyselskabet.
Sædereservation
Flyselskabet vil tildele dig en plads ombord på flyet ved check-in, hvis du har specifikke ønsker til placering i flyet, kan du på flyselskabets hjemmeside eller i deres app selv foretage en sædereservation. Vær opmærksom på, at de fleste flyselskaber kræver betaling for en sædereservation.
Det varierer, hvornår flyselskaberne åbner for sædereservation, men som hovedregel kan du booke sæder fra bookingtidspunktet og indtil 48 timer før afgang.
Vi gør desuden opmærksom på, at flyselskabet har fuld rådighed over alle sæder på flyet, og at de derfor altid har ret til at foretage ændringer på reservationen.
Laver du ikke en sædereservation inden afrejse, vil flyselskabet tildele dig en plads ved check-in.
Check-in
Ved check-in skal du bruge dit pas og din bookingreference, som fremgår af din rejseplan.
Vi anbefaler, at du downloader flyselskabets app på din telefon. I appen er der mulighed for online check-in, som typisk åbner 24 til 48 timer før afrejse. I appen kan du også holde dig opdateret om flyændringer og anden vigtig information om din flyrejse.
Bemærk venligst, at der kan være ændrede flytider i forhold til den rejseplan, du modtog ved booking af rejsen. Det er altid flytiderne i flyselskabets app eller på flyselskabets hjemmeside, der er gældende.
I lufthavnen
Vi anbefaler, at du møder op i lufthavnen senest 2 timer før afrejse. Du kan med fordel holde dig opdateret på lufthavnens hjemmeside for seneste opdateringer.
Bagage
Vi benytter mange forskellige flyselskaber til vores rejsemål. De nøjagtige regler for håndbagage og indtjekket bagage kan du tjekke på flyselskabets hjemmeside eller i deres app.
Forsinket bagage
Skulle din bagage blive forsinket, skal du ved ankomst henvende dig til personalet i bagageområdet i lufthavnen og anmelde din manglende bagage.
Det er vigtigt, at du har din bagagekvittering, når du skal udfylde din PIR- rapport (Property Irregularity Rapport).
Vær opmærksom på, at du ikke må forlade bagageområdet i lufthavnen, før du har fået udfyldt rapporten.
I tilfælde af forsinket bagage beder vi dig kontakte vores samarbejdspartner, som vil sørge for, at din guide/chauffør venter på dig.
Flyforsinkelser eller aflysninger
Skulle der ske ændringer i forbindelse med din flyreservation inden afrejse, kontakter vi dig naturligvis med information om dette.
Opstår der flyforsinkelse efter check-in, er det flyselskabet, som har ansvaret for at ombooke din flyrejse. De vil typisk booke næste mulige afgang og sørge for eventuel forplejning og overnatning, hvis det skulle være nødvendigt.
Vores samarbejdspartner tjekker selv eventuelle ændringer i ankomsttidspunkter og vil naturligvis stadig vente på dig, også selvom dit fly skulle være forsinket.
Hvis en forsinkelse eller aflysning betyder, at flyselskabet ombooker dig til et andet flynummer efter, du er ankommet i lufthavnen, beder vi dig kontakte os på TourCompass’ nødnummer.
Immigration & Told
Immigration:
Når du ankommer til din endelige destination, går du gennem immigrationen. Her tjekkes dit pas samt eventuelle indrejsepapirer og visum. Mange steder skal du afgive fingeraftryk, og der tages ligeledes et billede af dit ansigt til biometrisk genkendelse. Du kan også blive stillet spørgsmål om dine rejseplaner i landet og evt. adresse på dit overnatningssted.
Told:
Når du er kommet gennem immigrationen og har samlet din bagage op, skal du gennem tolden. Har du intet at fortolde, kan du gå gennem ”nothing to declare”. Har du derimod noget at fortolde, er det vigtigt, at du går gennem ”declare”. Det er dit eget ansvar at tjekke, hvilke toldregler, der er gældende i det land, du rejser til.
Ankomst
Ved ankomst bliver du mødt af en guide/chauffør, som står klar til at tage imod dig med et TourCompass-skilt.
Skulle du mod forventning ikke kunne finde din guide/chauffør, beder vi dig kontakte vores samarbejdspartner på deres nødnummer, som fremgår af dine rejsedokumenter.
Hotel check-in & check-out
Normal check-in er typisk kl. 14.00, og du kan derfor ikke regne med at få dit værelse før dette tidspunkt. Ønsker du tidlig check-in, kan du mod betaling bestille dette i forbindelse med booking af rejsen.
Ved check-in vil receptionisten oftest registrere dit kreditkort og muligvis reservere et beløb. Dette er ikke en ekstra udgift, men almindelig kutyme på hoteller for at sikre betaling af evt. forbrug fra minibar eller lignende. Ved check-out bliver beløbet automatisk frigivet, hvis du ikke har gjort brug af dette.
Det er meget normalt, at hotellerne tager en kopi af dit pas. Dette er nogle steder et krav fra de lokale myndigheder.
Ved afrejse er der normal check-out omkring kl. 10.00. Skal du først rejse videre om eftermiddagen eller aftenen, kan du få opbevaret din bagage indtil, du skal afsted. Ønsker du i stedet sen check-out, kan du mod betaling bestille dette i forbindelse med booking af rejsen.
Rejseform & transport
Vores rejser til Indonesien er individuelle rundrejser, dog foregår inkluderede udflugter og transfers i internationale grupper fra 1-14 personer og kun med TourCompass’ egne gæster.
De fleste tilkøbsture foregår med TourCompass’ egne gæster, nogle kan også foregå med andre end TourCompass’ egne gæster. Dette vil fremgå af beskrivelsen.
I tilfælde af uforudsete forhold som f.eks. dårligt vejr, blokerede veje eller andet, kan det blive nødvendigt at ændre i rækkefølgen af sightseeingture og seværdigheder i dagsprogrammerne.
Vores leverandør af vandtransport på de enkelte strækninger:
Bali-Gili: Blue Water Express (speedbåd) eller Eka Jaya Fast Ferry (færge)
Gili-Lembongan: Scoot Fast Cruise (speedbåd)
Bali-Lembongan: Glory Fast Boat (speedbåd)
Bali-Lombok: Blue Water Express (speedbåd)
Lombok-Gili: Privat (speedbåd)
Java-Bali: Offentlig (færge)
Brug for hjælp undervejs?
Vi har et 24-timers nødnummer, så du altid kan komme i kontakt med os, hvis der skulle opstå uforudsete hændelser undervejs på din rejse. Derudover får du også tilsendt telefonnummer og nødtelefonnummer til vores samarbejdspartnere på destinationen. I nogle tilfælde kan det være nemmest og hurtigst at kontakte vores samarbejdspartnere pga. tidsforskelle, hvis du f.eks. skulle havne i en situation, hvor din opsamling til en tur eller transfer er mere end 15 min. forsinket.
Ris & Ros / kontakt
Vi lever af glade gæster, og vi vil derfor meget gerne høre fra dig efter hjemkomst. Send os en mail på info@tourcompass.dk eller ring til os på tlf.: 89 93 43 89.